Bisikletle Asya Turu
BİSİKLET TURLARI,  BİSİKLETLE ASYA TURU

BİSİKLETLE ASYA TURU ROTASI

Bisiklet turu sırasında rotamızı kaydetmek için hazırladığımız bu sayfaya hoş geldiniz. Asya bisiklet turu sırasında izlediğimiz rotayı buradan takip edebileceksiniz. Bir Google haritasında rotalarımızı kaydettik.

Mayıs 2022 ile Haziran 2024 arasındaki Asya kıtasındaki bisiklet turu rotamız burada olacak. Bu süre boyunca Türkiye, İran, Gürcistan, Özbekistan, Kırgızistan, Kazakistan, Güney Kore, Japonya, Tayland, Laos, Kamboçya, Malezya, Singapur ve Endonezya’da pedallarımızı çevirdik. 14 ülkede toplam 16.000 km yol yaptık.

Asya Turu Rotası - 1. Etap

Turumuzun ilk etap olarak belirledik. İlk etabı İran’dan Almatı’ya uzanan bir rota oldu. Bu rotada Tacikistan ve tabi ki Pamir Yolu vardı. Fakat Tacikistan ile Kırgızistan arasında yaşanan çatışmalardan dolayı iki ülke arasındaki sınır kapandı. Bu nedenle Pamir Yolunu başka bir zamana bırakıp, Tacikistan’ı atladık. 11 Ekim’de Almatı’dan, Orta Asya’dan, ayrılırken geçtiğimiz ülkeler; İran, Türkiye (D. Anadolu), Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan.

Asya Turu Rotası - 2. Etap

Turumuzun ikinci etabına 12 Ekim’de Güney Kore ile başladık. Seul’dan Busan’a seyahatimiz sonrasında sürpriz bir kararla Japonya’ya gitmeye karar verdik. 13 Kasım’da Busan’dan Japonya’nın Fukuoka şehrine feribotla geçtik. Hiç planımızda yoktu ancak iyi ki de gittik. Japonya’nın Kyushu Adası’nda bir ay boyunca bisiklet turu yaptık. Ardından da bisikletlerimizi Fukuoka’da bırakıp, trenle Japonya’nın Tokyo, Kyoto, Osaka, Nara, Himeji ve Hiroşima şehirlerini gezdik.

Asya Turu Rotası - 3. Etap

10 Ocak 2023 tarihinde Japonya’nın Fukuoka kentinden uçakla Tayland’ın başkenti Bangkok’a geldik. Böylece Güney Doğu Asya bisiklet turumuz başlamış oldu. Bangkok’tan Tayland’ın kuzeyine doğru pedallayıp, sonrasında Laos’a geçtik. Ardından da Kamboçya’da devam ettik. Yeniden Tayland’a girip, güneye doğru pedalladık. Bu etapta Tayland, Laos, Kamboçya Malezya, Singapur ve Endonezya’da pedallarımızı çevirdik.

ROTA SON GÜNCELLEME TARİHİ: 17 Mayıs 2024

Kırmızı Çizgi: Bisiklet ile geçtiğimiz yollar.

Mavi Çizgi: Toplu taşıma ya da araç ile geçtiğimiz yollar.

Mor Çizgi: Uçakla geçtiğimiz yollar.

Turuncu Çizgi: Feribot ya da tekne ile geçtiğimiz yollar.